Fredag med Hellokitty

"-Kitty, mamma, kitty! Nita gjort* den kittyfilten, sitta soffan, mysa mamma!"
Majken fick en HelloKittyfleecefilt när hon fyllde år av Familjen Andersson och hon älskar den.
Det är bara för mamman att hålla glad min och inte visa vad hon egentligen tycker om den dära Kitty.
Jag brukar bli anti saker som blir stora och hysteriska, plötsligt ska det vara Hellokitty, Snobben, Betty Boop eller Nallepuh på precis ALLT! Det är precis DÄR jag tappar mitt intresse för figuren i fråga.
Varför ska allt vara samma?
Kitty-filten hänger med runt i lägenheten och används flitigt men viktigast är att hon ska hålla i den när hon ska sova. Som en megastor snutte, vilket hon förövrigt aldrig haft innan eller brytt sig om.


Fredagkväll när den är som bäst!
Under Hellokittyfilten i soffan tillsammans med bästa Majken och en skål med jordgubbar.
Bättre än så kan man inte ha det.

*gjort=köpt på Majkens språk
Mormor gjort den mössan säger hon varje gång hon ska ta på sin mössa och gå till dagis.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0