Busig tjej


Kvällens snacks är verkligen inte fyskam.
Min nya favorit Marabou Black tillsammans med lite färska jordgubbar i hjärte-ask.

Majken har sagt att hon vill sova sen klockan fem typ. Alltså när vi setts i tjugo minuter.
Strax innan klockan närmade sig sju fick hon äntligen gå och lägga sig, tror ni att hon skulle sova då? Nej.
Av någon anledning vill hon somna i min säng, eller också ska jag ligga hos henne.
Jag försöker förklara att jag inte får plats i hennes lilla säng. Då flyttar hon alla 384 gosedjur och säger nöjt att jag visst får plats.
Efter fyra omnattningar hör jag att hon ännu en gång gått ur sängen.
Jag går upp för att kolla och hittar henne sittandes precis utanför rummet med en bok i knät.
Kunde ju knappt låta bli att le men det va bara att hålla minen och lägga henne....igen.
Nu tror jag att hon fått ro därinne.
Hoppas att hon somnar gott och att dessa kvällsäventyr snart får ett slut. För en vecka sedan låg hon så fint så tills hon somnade men inte nu längre.
De senaste nätterna har hon även kommit till mig från allt mellan tre och fem på natten, vilket är mysigt. Men det är inte lika mysigt när klockan står på 03.20 och hon inte vill somna om.
Då ska hon göra allt annat än att somna om.
Resultatet blir en trött och lättretlig mamma som inte riktigt orkar så mycket som hon skulle önska.


Busig trött tjej som försöker med det mesta för att slippa ligga i sin säng.♥

Kvällen blir nog tidig, en plankstek är redan äten och nu väntar de färska jordgubbarna som ska intas i sällskap av Notting Hill på tvn.
Gissar jag rätt så sover jag i reklampaus nummer två. ;)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0