Skönhetsbubblan

Ikväll klockan 21 på svt1!

I tre avsnitt följs personer som på olika sätt lever eller arbetar med skönhetsingrepp.
Skönhetsingreppen har ökat lavinartat i Sverige.
Vi gör om oss som aldrig förr.
Att ta en spruta botox på lunchen är inte längre något konstigt och det öppnas ständigt nya kliniker för att möta efterfrågan.
Men branschen beskrivs som ett närmast laglöst land med brist på reglering.
Vem bär ansvaret om något går fel?
Och blir man verkligen lycklig av skönhetsoperationer?


Jag ska kolla, ska du?


Känns som att jag snart är den enda i hela världen som anser att man ska vara som man är, kan man bara inte få vara vacker utan ingrepp? Finns ens begreppet "naturligt vacker" kvar längre? Alla (känns det som) gör ingrepp, stora eller små.
Jag skulle självklart vilja ändra på en hel del saker men jag skulle aldrig lägga mig under kniven eller ta sprutor får att bli "snyggare". Snyggare för vem? Vem bestämmer vad som är snyggt?
Jag ser ut som jag gör, deal with it!

Får ganska ofta höra, "Vad du ser pigg ut idag" (med en stor ironi)
Jag blir ledsen, bara för att jag inte sminkar sönder mig och piffar till mig massor varje arbetsdag så är jag "sliten".
Jag ser ut såhär! Jag har taskig hy, jag har mörka ringar under ögonen, kråksparkarna börjar synas,  jag är lite småfet och har liten byst, so what?
Jag är ensamstående, kämpar, jobbar och sliter, sover för lite. Kanske därav ringarna och hyn?
Tänk dig för nästa gång innan du med ironi säger att jag ser "pigg ut"...

Ett ingrepp på lunchrasten skulle inte göra mig ett dugg lyckligare så jag väljer att fortsätta se ut som jag gör.

Skönhetsingrepp är absolut något som är upp till var och en och jag dömer ingen, alla har sitt eget val.
Men det är inget för mig.
If you like me, you will have to like me for me!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0