Shoppinghelg

De flesta vet vid detta laget att de va Ullared som gällde i lördags. Tror jag tjatat om det väldigt länge nu men har man längtat så har man.
Kan väl säga att dagen inte kunde blivit mer perfekt.
Enda gången vi stod i kö va när vi skulle betala och åka hem. Massor av fynd följde med bilen längs den soliga motorvägen mot Höganäs.
Dagens mindre bra: "Bara" två julklappar fixade.
Dagens läskiga: En bil som körde framför oss krockade med en älg, huuh! Det kunde lika gärna varit vi!

Lilla prinsessan hade haft det jättebra hos familjen Andersson, hon hade skött sig hur bra som helst sa dem!
Så skönt!
Hon hade badat badkar, busat som tusan och käkat fruktsallad och glass. Hållt igång som en mindre ångmaskin hela dagen lång. Ändå orkade hon vara uppe till halvnio på kvällen vilket jag i och för sig tyckte va ganska mysigt eftersom jag inte träffat henne på hela dagen.



Glad, Söt Sessa med sin älskade tiara och sitt fina spö påväg hem till Anderssons på morgonkvisten.

Söndagen har spenderats mestadels hemma, vi har gått igenom alla shoppingfynd och gjort om lite här hemma.


Majken är bästa hjälpredan i världen och hittar precis det mamman behöver i stöket.

Har länge velat göra om i vardagsrummet och nu har det inhandlats lite rosa pinaler.
Det mesta av den röda inredningen finns nu i Majkens rum och det blev så bra!

Majken har äntligen fått upp nya gardiner och jag har lyckats laga upphängningen!
Den röda gamla sammetsfåtöljen är numer en sago-hörna inne hos Majken och det bästa av allt: Jag har efter mycket letande hittat en lampa som jag älskar! Det tog nästan två år innan det blev upphängt en taklampa i detta rummet men det va värt väntan, utan tvekan!

Kort sagt har helgen varit underbar!
Bild på mitt rosa vardagsrum läggs inte ut eftersom bilderna inte gör rummet rättvisa, det blev så mycket snyggare på riktigt.
Så för de nyfikna är det bara att höra av sig för kaffebesök. Ni är så välkomna så.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0