Torsdag

Torsdag och Mammans allra första föräldra-möte stod på agendan efter jobbet.
Ännu en dag där jag bara får se Majken en kort kort stund. Välkommen till verkligheten I guess.
Längtar till helgen nu när jag ska gosa, gosa, gosa och busa med Majkis.
Hon är ju mitt allt och jag saknar henne så om dagarna nu igen, det går i perioder och nu har det varit några stressiga veckor. Stress = mer saknad = trött och tjatig mamma när vi väl ses = ond cirkel.
Man vill så mycket, kanske för mycket.
Borde kanske intala mig själv att jag inte KAN och HINNER ALLT som jag vill. Ta det lite mer för vad det är.
Det är svårt att räcka till. Jättesvårt.

Föräldramötet drog ut på tiden men i det stora hela va det intressant.
De hade bjudit in en snubbe som pratade om barn och trafiksäkerhet. Toppen tänkte pessimisten Helena som varken har körkort eller bil. Men det va ändå värdefull information och mycket av det han berättade va saker man inte tänkt på och en hel del skrämmande fakta.
Tex. att 1 av 5 i trafiken är påverkade av något, droger, alkohol etc.
Läskigt!

Majken va hemma och busade med Becca.
De hade ätit mat, lekt och kollat på Teletubbies.
Märkligt nog va hon fortfarande vaken när jag kom hem, funderar på om det är dags att minska på lunchvilan på dagis eftersom hon haft det svårt att somna de senaste veckorna.
Kanske kan bero på annat också, vi får väl avvakta och se hur det blir med det.


Majkis och Becca gosar och käkar clementin, eller "appesiiin" som Majken själv kallar det.

I övrigt har jag kört på min "nya" stil/grej idag. Det viktigaste är att LE, leende smittar!
Det har gått ganska bra men kan bli bättre, imorgon kör jag igen!
Jag ska smitta mina arbetskamrater, kunder och vänner och i gengäld ska jag själv bli gladare. Smart det låter, hoppas det funkar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0