Kjol blev tavla

Förmiddagen spenderades vid köksbordet, med penslar, färg och pyssel för både Liten och Stor.
Majken målade med sin fingerfärg och jag målade på tyg för att göra en ny tavla till vardagsrummet.



Jag tog en gammal virkad duk som jag inte längre använder och svampade på rosa färg på hela tygstycket.
När jag lyfte bort den fanns där kvar ett fint spetsmönster på tyget.
Sen vände jag på den kladdiga duken och tryckte av resterande färg och fick trycket tvärtom också.
Pilligt men kul!

Tyget fick torka och när Majken tog sin lunch-lur pysslade jag vidare med spetsar som sattes fast och handavtryck som fylldes i med ytterligare en annan rosa färg.
När färgen torkat ännu en gång va det dags att spänna upp tyget runt ramen, även det ett pilligt jobb som krävde en hel del tålamod.

Resultatet blev kanske inte riktigt som jag föreställt mig men ingen kan säga att vi inte har en personlig tavla på vardagsrumsväggen.

Kul med saker som ingen annan har.



Kanske kan nämna också att materialet som använts är från en kjol med fina spetsar som jag köpte på loppis igår för en tia.
Kjol blev tavla!


Kommentarer
Anonym

Den blev riktigt fin !! :D

2011-10-04 @ 13:48:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0