Idolmys


Ikväll kan jag verkligen inte klaga på en ensamkväll.
Jag hade laddat med chips, dippa och en folköl men ett tu tre så va Majken vaken igen och skrek: "Mun, mun, maaaaamma!"
Att de dära tänderna aldrig kan sluta bråka?!
Det är så jobbigt för henne och såklart för mig med som inte kan göra så mycket mer än att trösta och ge alvedon.
Hursomhelst så blev det en mysig kväll och Pärlan piggade på sig och fick annat att tänka på när hon försvann in i Idols värld.
Hon klappade händer, sjöng och dansade här i soffan om vartannat.
Nu hoppas jag innerligt på sömn inatt och kanske kanske även en liiiten sovmorgon?
Jag behöver verkligen sova!
Undrade innan idag hur jag orkade med nätterna när Majken va mindre och kom snabbt fram till att jag också slumrade en del på dagarna då. Inte konstigt att man inte tog det lika hårt när man vilade om dagarna.
Nu jobbar man och ger järnet och på dagarna så nattsömnen blir desto viktigare.
Jag klagar verkligen inte och har en dotter som sovit hela nätter mer eller mindre alltid men det är iallafall påfrestande när man haft två jobbiga veckor med massor att göra på dagarna och nätter där jag varit uppe en gång i timmen som värst.

Håll tummarna för oss så vi får sova ut båda två och ha en riktigt gosig lördag imorgon!


Kommentarer
Anonym

Håller tummarna allt jag kan!!!!



Kramisar Carina

2011-10-08 @ 07:20:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0