Bytardag

I förmiddags hämtade syrran oss och vi åkte ut till bytardagarna i Lerberget.
Till min stora lycka satt Majken hur bra som helst i Vincents bilstol så nu ska det letas en begagnad Briostol!
Det kommer bli så mycket enklare att hitta på saker igen om jag skaffar en bilbarnstol som är lätt att flytta från bil till bil och släpa upp och ner i trapphuset.

Jag behövde väl egentligen inte så mycket kläder eller leksaker till Majken men det är lätt att bli svag för vissa saker när man går på bytardag.
Resultatet blev en fullproppad kasse med kläder och leksaker.


Vi kom hem med:

* Två söta tunikor.
* En flanellpyjamas.
* 2 par leggings, 3 par joggingbrallor, 1 par manchesterbyxor och 1 par röda "prassel"-byxor.
Kanske inte så skitsnygga allihopa men jag lovar att byxorna går åt på löpande band på dagis och med en tvättid en gång i veckan hinner man inte med helt enkelt.
* 1 par kavat-vinterskor.
Har ett par bra fina hemma redan men tänkte ha ett par på dagis och ett par hemma. 35 spänn och som nya!
* En hund som skäller och trippar runt.
* En bok.
* 3 bilar.

De som känner Majken vet att hon är galen i att läsa böcker.
Denna gången som så många andra gånger fastnade hon bland böckerna.
Men jag begränsade det denna gången så hon fick bara en bok. Hade hon fått bestämma så hade det blivit så många jag orkade bära.

Trodde hon skulle röja runt massor bland alla leksaker och vilja ha allt men hon nöjde sig med en bok och så tog hon tag i en påse med tre bilar.
Självklart ska hon ha bilar om hon vill det, jag tyckte dock att det fanns tre andra påsar med bilar som va mycket finare och fräshare men Pärlan hade redan bestämt sig.
Varför bråka då?
Hade ju varit kul om jag varit envis och tagit en annan påse som hon sen kanske inte lekt med.

Vi är nöjda med våra fynd, alltid lika kul att fynda och gå på bytardagar.
Lika mycket som det är jobbigt och störigt så är det lite härligt med allt folk som stångar sig fram för att få tag på kläderna först.
Långa köer är aldrig kul för små barn men det va värt det.

Vad fick vi betala för kalaset då?
180 kronor. Snittar man ett pris har vi betalt en guldpeng per sak vi köpte. Billigare kan det inte bli!
Dessutom är förhoppiningsvis inte fynden slut för idag för i eftermiddag drar vi på loppis i Väsby kyrka.

Majken va bara tvungen att vila lite först:

Helt utslagen!
(Notera hennes blåmålade fingernaglar, hon ska ha "samma mamma")


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0