Brio bilbarnstol


En sån här bilbarnstol är det jag vill ha till Majken.
Denna heter Brio Caro bältesstol och kostar runt tusenlappen beroende på var man köper den.
Frågan är om det är värt att lägga så mycket pengar på en bilbarnstol när man själv varken har körkort eller bil.
En begagnad känns mer rätt förtillfället, måste inte vara en Brio men det måste vara en bältesstol som är lätt att flytta från bil till bil och snabb och enkel att spänna fast.

Någon som har en som ni vill bli av med? Eller vet någon som har en?
Kollade lite på blocket men tyckte det va höga priser för begagnade stolar. Då kan jag nästan lika gärna köpa en ny fräsch...

Letar efter en barn/växa-säng också!
Spelar ingen större roll hur den ser ut, jag pysslar gärna själv och målar om den iallafall.

Länka gärna vidare detta inlägget så så många som möjligt kan läsa vad jag söker.
Desto större chans att hitta bilstol och säng till lagom pris.

Tack!



Kommentarer
Johanna

Hej...

Jag tror inta att du får ha en bältesstol till majken ännu. rekomendationerna är att de ska sitta i en 5 punkts stol fram till 3 års ålder. Men det kanske beror på hur långt du åker med henne också, här i Höganäs så är ju inte trafiken så stor. Tror också att man kan få böter om de inta har rätt skydd... Men detta är bara vad jag har fått för mig, du får googla och kolla så du inte köper en i onödan! Kram

2011-10-02 @ 09:16:08
hemmahoshelena

Pratade med min syster som haft sina barn i bältesstol sedan de va i Majkens ålder eftersom de va så långa och inte satt bra i de andra stolarna.

Hon sa att det är eu-rekomendationer men att man får använda sunt förnuft och ta ansvar själv.

Självklart kommer jag inte skaffa en stol som är farlig för Majken! =)

Ska kolla upp mer info innan jag köper.

Det är vikt och/eller(?) längd som det finns regler på.

Kram

2011-10-02 @ 12:57:48
Helena Strid

Hej!

Ett litet tips som vi fick till vår lilla tjej. Köp ingen växa säng det är så kort tid i deras liv som den behövs. Skaffa hellre en 90 säng (eller större om man ändå tänkt det senare) och lägg madrassen direkt på golvet (ingen fallhöjd) och när de små är stora nog kan man sätta på ben/medar eller vad man nu önskar. Så slipper man dubbla utgifter. Dessutom så är det rätt mysigt för man får ju själv plats när det är dags för sagostund innan john blund kommer på besök.

Kramiz på er

2011-10-03 @ 22:42:54
Ylva

Ditt barn skall åka bakåtvänt i bilen så länge det bara går av säkerhetsskäl. Tv4 gjorde nyligen ett reportage från en studie som just var klar här i Sverige som visar att de bar som åker bakåt har 90% större chans att överleva vid krock. När de är så stora %-satser bör man nog följa de rekommendationerna.



Kramar Ylva



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0