Pyssel, pyssel


Fick en bit tapet av kusinen som jag gillar väldigt mycket.
Tänkte först klä om min byrå i hallen eftersom den tapet jag använde sist är väldigt sliten nu. Jag kom ju aldrig så långt i mitt projekt så att jag lackade över tapeten för att den skulle hålla så nu va jag sugen på att klä om den i denna tapet och göra det ordentligt. Alltså även lacka.
Men tyvärr fanns det inte tillräckligt med tapet så jag fick för mig att jag skulle göra om min tavla i vardagsrummet. Igen.
Resultatet blev detta. Använde även lite rosa färg i några hjärtan för att ta upp det andra rosa som finns i rummet.
Helt okej resultat och ett lagom stort projket en kväll framför tvn.

Samma kväll fick jag två ihopfällbara sängar som är perfekt när det kommer långväga besök.
När jag fick dem orkade jag inte leta fram förrådsnycklarna så de hamnade uppe i lägenheten. Var skulle jag göra av dem då?
Ena sängen gömde jag under min egen säng och den andra satte jag bakom min säng och slängde över ett överkast.
Taaadaaaaa! En sänggavel!

Perfekt att kunna lägga mobilen, nån napp och en blöja där uppe eftersom Majken kommer in till mig varje morgon (natt) och då vill jag inte gärna studsa ur sängen direkt för att hämta blöjor, böcker, nappar, utan ligga och gosa en stund.
Funderar faktiskt på att sy ett riktigt överdrag i nåt snyggt tyg men har inte hittat nåt som passar än.
Tillfälligt fungerar lösningen och jag gillar den.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0