Fredag och myskväll hemma hos oss.

Fredag innebär myskväll.
Antar att fredagsmys blivit något som mer eller mindre alla i Sverige har. Fredagskvällar är slutet på veckan och början på helgen, man slappnar av lite extra och unnar sig något smaskigt.
Jag funderade lite under min arbetsdag på mat för kvällen men kom fram till att vi skulle ha lite plockmys istället för riktig mat.
Jag hade ätit på jobbet och Majken hade ätit på dagis så lite lättare snacks kunde väl inte skada?
Vi cyklade iväg och handlade en massa godsaker, härligt att handla när det är löning och fredag!
Smockat med folk men vi fick vad vi skulle ha efter många om och men och fortsatte hemåt och började lägga upp alla godsaker.

Majken sken som en sol, mitt lilla matvrak!
Vi tryckte i oss gurk och morotsstavar med dippa varvat med blåbär, jordgubbar och vindruvor.
Så gott!
Majken ville tvunget ha "bubbel" och eftersom det är fredag så är det okej att dricka läsk. En dag i veckan har jag sagt att det är okej.
I affären när Pärlan skulle välja bubbel valde hon en Ramlösa....
Tycker det är himla skönt att hon anser att cocacola eller fanta och ramlösa är samma sak. Bara det bubblar i munnen, det är det viktigaste!
Det blev en nyttig kväll, vatten, grönsaker och frukt. Inte fyskam!


Fast man inte ser hennes ansikte så väl på kortet så kan man ändå se hennes förtjusning när hon får ta för sig själv.

Mums!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0