Första advent

Julskyltningen blev inställd pga storm och det va nog lika bra det...på kvällen när vi kom hem stod mina blomkrukor och skakade och jag va helt övertygad om att fönsterna skulle blåsa sönder.
Min granne fick komma hit och lugna ner mig och när hon hade gått tog jag fram tältsängen och ställde upp den i Majkens rum. Där låg som tur va inte vinden på fönsterna.
Fy, va rädd jag va! Jag vågade inte ens sitta i vardagsrummet där allting skallrade.
Idag är allt lugnare men jag tyckte ändå att min rädsla va ganska befogad när jag fick veta att taket blåst av på fyra hus bara några hundra meter bort.

Första advent blev inte riktigt som vi tänkt oss men himla mysigt ändå.
Dagen spenderades hemma hos familjen Andersson där Mamman passade på att sitta på röven (så välbehövligt!) medans Majken bakade med Mamman Andersson och busade med barnen Andersson.
Det blev sjukt mycket goda kakor och jag åt så jag nästan mådde illa. Kan verkligen rekommendera Pepparkakswhoopies för er som inte smakat det.
Typ som macroner (stavning?) fast med pepparkakssmak.
Vi tackar Familjen Andersson för en mysig första advent och såklart även för skjutsen hem!
Tanken är att det ska bli julskyltning den andra advent istället. Då hoppas vi på snö istället för storm tack!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0