Face off

Har totalt fastnat i tv-serien Face off.
Första avsnittet på svensk tv gick tidigare idag på tv6, jag lyckades hitta avsnitten på nätet och sitter som klistrad vid datorn nu!
Kreativa makeup-artister gör galna och facinerande "masker" och sminkningar i varje avsnitt.
Det finns liksom inga gränser för hur det får se ut.

Domarna är några av Hollywoods största namn inom genren. Ve Neill har exempelvis vunnit tre Oscars för sina utomordentliga specialmakeuper för Ed Wood, Välkommen mrs Doubtfire och Beetlejuice.
Glenn Hetrick
- som har gjort allt du kan tänka dig i tv-väg, från Arkiv X via Buffy och Heroes.
Patrick Tatopoulos. Underworld, Solomon Cane, I am Legend, Independence Day... han är skyldig till monstren i dom alla. Och fler därtill.

Kolla in första avsnittet här!
Deltagarnas första utslagsuppgift är att göra en hybrid av en människa och ett djur.

Till min stora lycka har jag läst mig till att även en säsong två finns. (eller är på gång?)




Rekommenderas!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0