Solen skiner

Ja, välkommen till verkligheten Helena!
Jag började jobba igår...har jobbat långa dagar i två dagar nu och är helt slut! Både i kroppen och knoppen.
Men...jag har haft SKITKUL!
Det känns så underbart att göra lite nytta, att träffa folk, att ha ansvar och att låta kroppen jobba.
SKITKUL!
Det enda negativa är väl hur lite jag har fått träffa Majken, min älskade lilla unge.
Hon har inte alls reagerat på att vara på dagis mer än dubbelt så mycket som vanligt. Hon sken som en sol idag när jag hämtade henne och hon orkade hålla igång en bra stund till när vi kommit hem.

Hemmet hamnar efter nu men jag orkar faktiskt inte bry mig, så är det väl antagligen när man arbetar.
Jag spenderar hellre den tiden då jag skulle kunna städa tillsammans med Majken.
När hon har somnat är det soffan som gäller för hela slanten.

Jag stortrivs! Jag hoppas att det blir mycket jobb för mig där.

Gissar på sämre uppdatering här en preiod framöver när vi vänjer oss vid våra nya rutiner men vi har det bra, vi mår bra och vi känner att solen skiner på oss!


Kommentarer
Anonym

Kul att du tycker det är kul. Men visst e de jobbigt, framförallt mycket socialt så åtminstone jag känner inte för att umgås så mycket med folk när man e ledig. Sen måste hemmet ha sitt, iallafall hos mig.



Vi ses på jobb när min semester e slut.



Kramisar Carina

2011-05-31 @ 22:47:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0