Marmorerade naglar

Kusinen hade suttit en hel kväll innan hon fick rätt på hur man gjorde när man skulle marmorera naglar.
Hon visade mig idag och jag trodde aldrig att det skulle ta mig 2 ½ timme!
Nu förstår jag verkligen varför hon satt en hel kväll!
Det är SKITsvårt att få det snyggt!


Såhär blev Rebeccas naglar.


Det gick åt mycket nagellack och kladdigt blev det trots att jag tejpade runt naglarna.

Du behöver:

*Olika färger nagellack.
*En skål med vatten.
*Tandpetare.
*Nagellacksremover.
*Tops och bomullspads (Till allt kladd.)
*Tejp (Helst maskeringstejp, jag använde vanlig och det funkar också.)

Gör såhär:

*Börja att måla naglarna i en färg som du vill ha som bas. (Jag valde vitt.)
*Tejpa runt nageln så du inte får färg över hela fingertoppen.
*Droppa olika färger med nagellack i vattenskålen. Det är viktigt att nagellacken inte är gamla och sega då funkar det inte, jag fick det inte att fungera så bra med glitterlack heller.
*Dra runt med en tandpetare i skålen och marmorera nagellacken till önskad effekt.
*Doppa din tejpade nagel i skålen och dra bort överföldigt nagellack med tandpetaren.
*Ta upp fingret och ta bort tejpen och låt torka.
*Om du kladdat som jag så använd tops att få bort nagellack som kommit utanför.
*Klar!

Låter enkelt va?! Det är det inte!
Man kan dessutom inte doppa mer än en nagel i vattnet för då blir det inte bra, proceduren måste göras om för varje nagel.

Jag tejpade och gjorde en nagel i taget, det tog mig TRE försök innan jag blev någerlunda nöjd...så man skulle kunna säga att jag marmorerat 30 naglar ikväll!
Mycket remover, många tandpetare och tops och tre flaskor nagellack har gått åt för min del...



Såhär blev mina naglar.

Kul att alla naglar blir olika, lyckas tyvärr inte få bättre kort med min stenålderskamera.
Ny digitalkamera ligger på önskelistan.

Ska du försöka dig på det här så önskar jag dig lycka till! Se till att du har god tid på dig.



Kommentarer
Rebecca

det tog ju inte en hel kväll precis när jag gjorde det, & jag lärde mig ju mig själv så det var lättare för dig för du såg ju hur jag gjorde..



Men kul att dom blev bra iaf

2011-05-25 @ 22:07:31
URL: http://thewayaboutrebecca.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0