Helsingör

Idag har vi varit på oväntad utflykt i utlandet.
Närmare bestämt vackra vackra Helsingör som förövrigt inte alls känns som utomlands för min del.
Det har varit en solig skön dag, inga tider att passa, massa fönstershopping och strosande på Helsingörs gator.


Off we go!


Det fick bli lite mellanmål på båten över till Danmark.
När man kommer av båten går man nästan rakt på blomstertorget där man kan fynda blommor riktigt riktigt billigt!



Mysig gränd, fick lite Gamlastan-känsla när jag tittade på den smala gränden.
Majken tyckte det va toppen på Helsingörs gator, massor av fåglar (duvor) att jaga!



Vi avslutade med glass från det gamla glasshuset innan det va dags för hemfärd igen.
Dagens bästa om ni frågar Lill-loppan!


Det har varit en välbehövd dag utan stress och där jag verkligen kunnat koppla av och bara njuta. Inte tänka för mycket som jag annars gärna gör.
Tiden har gått jättefort och innan jag visste ordet av så va klockan nästan halvfem och vi satt på bussen hem.
Tack underbara Elsa för att du bjöd med oss på denna tripp!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0