Man kan ju undra om jag är kvinna eller inte...

Det finns så mycket olika listor och bloggutmaningar som går runt i bloggvärlden.
Här är en som jag tänkte slå ihjäl lite tid med eftersom Trollas somnade tidigt ikväll.


Skor: Jag skulle nog nästan kunna kallas karl när det gäller skor, har inte mer än max tio par. Då är det både hörst, vår, vinter OCH sommarskor. Äger ETT par högklackade skor o dem kan jag inte gå i...

Sneakers: Mjo, ett par puma...o ett par converse, det räknas väl som sneakers?

Jeans: Jeans sitter inte skönt, jag längtar efter varmare väder så jag kan traska runt i mina leggings igen och låta fläsket andas. Äger tre par jeans så jag är nog varken sko eller jeansgalen.

T-shirt: Möjligtvis att det ligger en och skräpar längst in i garderoben, är den kvar så är det den som jag har använt när jag har målat om hemma. Så mycket använder jag t-shirts.

Underkläder: Hatar att köpa underkläder, är det inte sånt man ska få i fräcka varianter av en karl?

Väska: Det är ju samma historia här som med jeansen och skorna, jag äger inte många väskor alls, kanske fem stycken. De är loppisfynd allihopa. För tillfället är det bara jackfickorna och skötväskan som används.

Plånbok: Det räcker väl med en? Så rik är jag inte så jag behöver flera plånböcker till mina sedlar.
Jag har en som jag älskar i rött ål-skinn den har ett par år på nacken och är alldeles lagom på alla sätt och vis.

Solglasögon: Är hemskt dålig på att använda solbrilllor, tror det ligger ett par pilotbrillor från H&M och skräpar i nåt hörn.

Klocka: Klocka runt armen är överflödigt, jag har mobilen som klocka.

Smycken: Har oftast samma halsband på mig länge länge innan/om jag bytar, jag glömmer bort det och tänker verkligen aldrig på att matcha smycken med kläder eller så.
Om jag mot förmodan skulle hitta ett par örhänge en dag så kliar de och åker av ganska fort igen.

TV: Tjocktv de luxe är det som gäller hemma hos mig. Den fungerar finfint och jag tittar väl ändå inte på sidan av tvn? Vem bryr sig?

Mobiltelefon: En röd Samsung med vikskräm. Inget flashigt här heller men den ringer och smsar minst lika bra som en Iphone!

Dator: Min ljusrosa underbara lilla laptop! Den älskar jag verkligen, min andra bebis.

Lotion: Någon tyckte visst att jag skulle ha en hellokittylotion trots att jag hatar Hello Kitty! Dock doftar den ljuvligt och jag blev rörd över en oväntad gåva, så tack gumman! ;)

Schampoo/Balsam: Just nu någon som doftar honung, bryr mig inte så mycket utan köper när det är erbjudande.

Tvål: Även här är det just för tillfället en oväntad gåva som används! En underbart god rosa tvål som doftar rosor från Yves Rocher.

Vin: Rött. Helst en Ilconte.

Drink: Gt isåfall, eller kanske något fruktigt fräsht.

Bröd: Lantkubb! Avnjutes helst med Emilskinka och mimosasallad!

Glass: Inte så ofta, på sommaren avnjuts dock en del Magnum Strawberry White. Bara den glassen, alltid.

Godis: Jag önskar att jag var en sådan där person som inte tycker om godis.
Men det är jag inte... Allra helst äter jag choklad, i mängder!

Tidningar: En gång i världen köpte jag alla tatuerings-tindningar som fanns, jag prenummererade på korsordstidningar och läste Elle, Veckorevyn och ett antal skvallerblaskor varje vecka.
Nu har jag insett att det gick otroligt mycket pengar till tidningar. Idag smygläser jag Allas hemma hos min moster, kanske även att man ögnar igenom lokaltidningen men mer än så är det inte för tillfället.
Jag ska satsa på att komma igång med mina böcker igen istället.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0