Torsdag

När jag kom för att hämta Majken på dagis idag möttes jag av en väldigt glad tjej som hade fullt upp med att dra runt på en stol. Fram och tillbaka, tvärs över hela rummet, fram och tillbaka.
Hon hade klämt i sig två portioner lunch, haft vattenlek och varit glad nästan hela tiden. Munnen hade gått i ett på henne sa fröken.
Det är kul att de tar mycket foto på dagis. De sätter in dem i en pärm som man får såsmåningom.
Jag fick se en del kort som de tagit idag när de hade haft vattenlek och jag blev så otroligt lugn och lättad när jag såg hennes stora leende på kort efter kort.
Fotodokumentation gillar vi!
Tror jag behövde se de korten idag eftersom vi har sista inskolningsdagen imorgon sen är det på riktigt nästa vecka med lite längre dagar än vad det varit nu.

Annars har dagen bjudit på en snabb shoppingtur i stan, bussresan va vedervärdig om ni frågar Trollet annars hade vi det mysigt.
Vi glömde såklart att handla thaikaffe (igen!) men vi fick köpt födelsedagspresenter till tre personer på under en timme, det är snabbshopping det!
Väl hemma blev det lite pyssel på balkongen och planterande av blommor så nu ser det lite mer mysigt ut där ute. Bordet och stolarna är uppställda igen och därmed är solen nu välkommen att stanna ett par månader.
Dagen har gått så himla fort idag, blir väl så när man har fullt upp.

Morgondagen bjuder på dagis och kalas, och för min del blir det Let´s Dance-final och lite extra gottig mat på kvällen. En bra fredag helt enkelt!

Världens finaste!


Kommentarer
Jelena

gullunge... :)

vi får planera in en "mini-kalas-fika" snart... hehe... kanske vi lyckas få ihop det en dag nästa vecka :) Kram på er

2011-03-24 @ 22:23:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0