One of thoose days...

Today is one of thoose days...
Vi hade sett fram mot dagis och sen öppna förskolan, en lång härlig promenad i solen.
Det blev inte riktigt som vi ville, morgonen startade med att vällingen hann bara ner i magen innan den kom upp igen. Så nu har vi fyllt på balkongen med smutstvätt och Loppan ligger och sover.
Jag sitter i soffan och försöker se det positiva, hon är ändå glad och relativt pigg mitt lilla troll.
Om hon mår bra resten av dagen får vi komma till dagis imorgon fast hon kräkts och det är snällt eftersom man egentligen ska vara hemma 48 timmar om man kräkts.
Känns trist om vi inte kan gå dit imorgon, jag gillar inte tanken på att "pausa" inskolningen på dagis.
Dessutom ska Majkis vaccineras på fredag något som vi skjutit på i en månad för att hon varit sjuk så nu måste det bli av enligt bvc. Inte vill/ska(?) man vaccinera om hon inte mår bra...
Jag kunde aldrig drömma om att det skulle vara såhär mycket sjukdom när man fick barn, det känns som att vi är friska en vecka sen är det dags igen.
Är det inte snor och hosta så är det feber och kräkningar eller varför inte lite mer diarré?
Skit ihopa...vi gör det bästa av dagen med lek, mys och gos!


Kommentarer
Ida

Välkommen till dagisvärlden! Nu avlöser sjukdomarna varann :(

2011-03-20 @ 11:18:49
URL: http://chilisnackan.blogg.se/babymom


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0