Jag bloggar för att:

Varför bloggar jag?
Det började mest som en kul grej.
Sen ville jag blogga eftersom jag har flyttat mycket och jag ville  att mina vänner som jag inte kan träffa ändå ska veta att vi har det bra, vad som händer och sker i vår vardag.
Det är ett bra ställe att skriva av sig om vissa saker, andra saker utelämnas eftersom jag inte vill bli hur privat som helst.
Jag har fått kontakt med andra ensamma mammor som också bloggar och det är guld värt.
De vet hur det kan vara. Inte som vissa andra som tror att allt ska vara så enkelt hela tiden för Majken är väl alltid en snäll liten sötnos?!
"-Det är väl bara att...", "-Så svårt kan det väl inte vara....", "-Du visste ju att du skulle bli själv..." är några av de kommentarer från människor omkring mig som återkommer om och om igen.
Det gör ont och jag måste visst få tycka att vissa saker är besvärliga fast jag visste att jag skulle bli ensam med Majken.
Sen finns det tack och lov människor som också säger till mig att de brukar tänka "-Kan Helena, så kan jag."
Detta känns alldeles underbart samtidigt som jag tänker "-Äsch, vadå då. Jag är ju faktiskt bara den mamma jag ska vara för min dotter."

Bloggen är ett bra forum för mig där jag får uttrycka vad jag tycker och tänker, jag kan utbyta tips och tankar med andra småbarnsföräldrar. Ensamma eller inte.

Gillar man inte vad man läser kan man låta bli.
Så enkelt är det.

Jag tänker fortsätta blogga och låta mina vänner veta hur vi har det, ge och få tips och råd och skriva av mig.
Tack alla underbara läsare som jag börjat prata med tackvare bloggvärlden!


Kommentarer
Matilda

hej! har lämnat kommentarer efter mig tidigare (bytt bloggadress nu..) gillar din blogg, inte för att jag känner dig, men som du skriver: skönt att läsa vad andra ensamstående mammor tänker o tycker. själv visste jag inte att jag sku bli ensam/lämnad med två barn. Och livet går upp o ner, pappan till barnen har dem varannan helg så jag får pusta ut mellan varven tack o lov. Men det är tufft att vara ensam största delen av tiden. Och tror ingen som inte upplevt det vet hur det verkligen är! Kram till dig, tycker du verkar va en superbra mamma, o dottern din är ju så himla söt!

2011-03-29 @ 12:23:07
URL: http://onsdagsbarn.bloggplatsen.se
Jelena

Du är en fantastisk människa och en ännu bättre mamma Helena!

Jag önskar att jag hade hälften av din styrka ibland och då har jag den där extra hjälpen av min man, min syster och mina föräldrar!

Kram på er och vi längtar efter torsdag :)))

2011-03-29 @ 14:01:34
Helena Strid

Hej! Jag känner inte dig heller men halkade in på din blogg för lite mer en ett år sedan och sedan dess är jag fast :-) Lite extra kul är det oxå för att våra döttrar än nästan jämn gamla (100218). Och självklart skall du vara stolt som fixar denna "resan" på egen hand, jag är glad att jag har en sambo som finns vid min sida. Kramelikram till dig och Majken.

2011-03-29 @ 17:40:41
URL: http://https://www.facebook.com/stridan
Karolina

Nehe, skriver folk så? Puckon, jag har läst din blogg ett år eller så...var gravid samtidigt som du fast min unge är lite yngre än din, du är superstark som tar hand om allt själv, tänker på det ibland när jag har en dålig dag eller är sjuk, att du klarar allt ensam. Du är fantastisk!



Kram

2011-03-30 @ 12:58:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0