Inspärrad

Har precis läst ut en bok som heter "Inspärrad" och är skriven av Teresa Cooper.
Det är en sann historia och den grep tag i mig redan de första sidorna. Jag är svag för såna här böcker och tips mottages tacksamt på nya böcker jag kan läsa nu när denna är slut.


Teresa Coopers historia är hjärtskärande från första början.
Hennes mor var psykiskt sjuk och hennes far var alkoholist.

Efter att ha tillbringat sin barndom i diverse hem, skickades hon till Kendall House i Kent.
Det var innanför dessa fängelsemurar som hennes mardröm började. Inom tjugofyra timmar blev Teresa utsatt för den ökända inspärrningsmetoden, under vilken hon blev injicerad med farligt höga doser av sinnesförändrande droger och isolerades om hon kämpade emot.
Det var inte långt efter detta som det sexuella utnyttjandet tog sin början.

Detta är berättelsen om en ung flicka som blir utnyttjad och misshandlad på alla tänkbara sätt, och hur samma flicka slogs tillbaka till att bli den överlevare hon är idag.


Kommentarer
Helene

Hej!

Kan rekommendera "Min mamma sa jag var sjuk" av Julie Gregory.

Hoppas att det är bättre idag med Majken.

2011-03-17 @ 11:16:39
Johanna kusin

pojken som kallades det, av Dave Pelzer samt hans, pojken som inte fanns, och pojken som överlevde.. 1an är bäst!

Gömda, av Liza Marklund.. många av mina vänner har läst den och säger att det är jätte bra och hemsk.

2011-03-18 @ 17:26:09
hemmahoshelena

Har läst alla dem redan.

Det är svårt att hitta fler nu eftersom jag läst så många såna böcker.

Fler förslag?=)

2011-03-18 @ 18:28:24
Johanna

En tillräckligt vacker dag för att dö, Jag dödade mitt barn, Kirre böckerna (2st) och Fjorton år till salu!

Är du intresserad så han jag dessa och några till :)

2011-03-19 @ 21:16:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0