Utflykt

Idag har vi varit på miniutflykt i Helsingborg!
Vi har varit på Fredriksdal och tittat på djuren och tagit en promenad i hettan. Kan inte minnas att jag varit där sedan jag själv gick i skolan så det va mysigt.
Vi fick se en söt, vit kalv som bara va två veckor gammal. Helt klart min favorit, Majken och Neo verkade gilla hönsen bäst.




Eftersom det är nationaldagen idag så va det lite aktiviteter på Fredriksdal. Det skulle va nån sångföreställning för små barn på eftermiddagen men vi orkade inte stanna så länge så vi fick hålla till godo med paradorkestern som gick runt.



Majken klappade händerna som en liten galning åt dem när de gick förbi med sina trummor.
Helt klart deras största fan!

Vi satte oss på bussen igen och åkte hem till Neos mormor för mellanlandning och lite mat till busfröna. Sen bar det av till stranden.
Det svalkade så skönt nere vid vattnet, Majken lekte, Neo sov och mammorna bara slöa. (och kollade in kroppar eftersom vi hamnade på nudistdelen av stranden, haha!)



Vattnet va bra mycket kallare än i Höganäs även om vi bara va precis i början.
Majken doppade sig upp till midjan, kanske mest för att det hänt en olycka precis innan vi skulle doppa fötterna.
Inte riktigt lika nöjd med doppet idag som igår och jag förstår henne för de va kaaallt!


Efter Neos powernap hann de med lek, bus, (lite bråk) i sanden.
När jag såg torra och o-sandiga Neo började jag undra varför Majken skulle bada...sand ööverallt!
Sanden letar sig in precis i varaenda liten vrå på barnet och flera dagar efter kan det krya fram sand ur öronen...fantastiskt!

En fantastisk avslutning på dagen blev kladdkaka hos Neos mormor och en busstur hem där ett barn sov och det andra höll sig på humör.
Det är inte lätt att få de små att sitta stilla och vara glada på en buss vill jag lova men vi lyckades riktigt skapligt idag.

Det har kort och gott varit en fantastisk dag utan krav och med mycket sol.


Kommentarer
Johanna

Neo hade faktiskt sand instoppade i vecken på brallorna, så lite sandig var han ändå :) och smarte Danne tog av honom dom i vår säng! Som tur var det på hans sida :D

2011-06-07 @ 18:59:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0