Ledig onsdag

Som vanligt i familjen Nordberg är det full rulle om dagarna. Till min stora lycka är det precis tvärtom på nätterna.
Är så fantastiskt tacksam att ha en dotter som sover hela nätter och har gjort mer eller mindre sedan hon va runt halvåret.
Såklart inte om hon är sjuk eller så men om allt är som "vanligt". Otroligt skönt!
Det ger oss mer energi att ha fullt ös på dagarna.

Idag har mamman varit ledig från jobb och Liten från dagis.
Dagen började med en cykeltur för lite mys och frukost och sedan har dagen gått i ett med skolavslutning i kyrkan, sommaravslutning på öppna förskolan och tandläkarbesök.

Tandläkarbesöket gick bra i den bemärkelsen att det inte för tillfället behöver göras något med Majkens halva tänder.
Sen va det mer eller mindre en katastrof att få en röntgenbild eller att ens få henne att öppna munnen för den blåklädda läskiga mannen med munskydd.
Ändå fick Liten massa beröm av både mig och tandläkaren och en fin ny gul tandborste med sig hem!

Vår lediga soliga dag avslutades hemma hos min moster med hemmagjorda hamburgare på grillen och mys i trädgården.

Kan ju inte bli bättre!

Eller jo, det hade varit lite bättre om jag fått rätt skor i mitt paket på posten.
Och nej, jag har faktiskt inte två högerfötter så de får åka tillbaka igen.
Trots att jag fortfarande har svettiga varma skor så har vi haft en fin dag och Loppan har hållt humöret på en sådär alldeles lagom nivå den största delen av dagen.


Älskat Troll i sin pappersblomkrans som mamman gjorde på öppna förskolan.


Grillmästarinnan!


Underbara Matilda och Majken sitter och myser och käkar tortillabröd i trädgårdens mysigaste hörn.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0