En sån dära underbar dag!

Denna soliga varma dag har varit nästintill perfekt!
Trollas har varit på ett stålande humör och solen har gassat på oss, vi har tagit det lugnt. Iallafall i den mening att vi inte har stressat någonstans.
Vi har såklart inte varit hemma särskilt mycket bortafisar som vi båda är men det har varit så skönt att inte ha några tider att passa.

Vi har käkat glass och promenerat i solen, varit och hälsat på på dagis och lämnat in schema.
Sen har vi varit i affären och såna tråkiga måsten.
Rekomenderar verkligen inte att låta en 16månaders virvelvind gå själv i affären, poff! så va hon vid mjölkhyllan, poff! så va hon vid kattmaten och poff! så sprang hon mot de öppnande dörrarna och parkeringen.
Jag har ingen aning om jag fick med mig allt men jag vet att jag har en hel dotter fortfarande och det är det viktigaste.
Nästa gång ska jag inte tänka: "Jag behöver inte ta nån kundvagn vi ska ju bara handla lite, det går snabbt!"

Efter vårat handleäventyr blev det kex, saft och badbus hemma hos min moster.
En stor rosa låda i hårdplast fick agera badpool på uteplatsen och det blev hur bra och kul som helst med lite badankor i och en hink att hälla vatten med.
Hon satt och skrattade och busade gott och väl en timme, jag satt som en lyrisk leende morsa bredvid och sprack nästan av stolthet över hur glad och duktig hon va när hon lekte.
Väldigt irriterande att kameran låg hemma i bokhyllan.

Förra veckan visste jag inte riktigt vad jag skulle fylla våra dagar med när jag fick veta att jag skulle jobba mindre. Nu vet jag inte hur vi ska hinna allt vi vill och träffa alla vi saknar.
Det blev lite jobb i veckan iallafall och det gör mig glad, det vi inte hinner eller orkar denna veckan tar vi igen nästa vecka.

För er som vill ses har vi bäst tid i helgen och på fredag!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0