Ledig helg

Vår lediga helg har bestått av:

Yoggi!!
I magen, på magen, på katten, golvet, soffan!
Yoggi är suupergott och det tycker hela familjen, både tvåbenta och fyrbenta.
Katterna städar överlyckligt när Majken avnjuter sitt mellanmål på vardagsrumsgolvet.
Yoggi-konsumtionen har varit otroligt hög här hemma nu, dels på grund av värmen och dels på grund av att Majkens mun ska få vila.
Mums!


Vi har hämtat ut våra nya kläder!!
Ett linne till Majken hade blivit felskickat och vi fick stl 98/104 istället för 86/92 men det ser ut som en fin liten tunika på henne så det får vara.
Allt annat satt skitbra så då skickar vi inte tillbaka ett linne för 19:-.
Jag har två nya sommarklänningar och äntligen för första gången på många år äger jag ett par shorts.
Det bästa i kråksången är att jag dessutom faktiskt trivs jättebra i dem fast de slutar en bit ovanför knäna.
Hurra!


"Titt-ut" är fortfarande lika kul som för ett halvår sedan, om inte ännu lite roligare.
Nu är det duschdraperiet som är himlans kul att använda som titt-ut-hjälp.
Helt otroligt att i princip alla barn gillar det, Majken har tyckt om det hur länge som helst nu och tröttnar inte i första taget.
Hon ställer sig ofta bakom mig när jag sitter på golvet och ett, tu, tre så sticker hon fram huvudet och säger -"Taaaataaaaaaut!" och skrattar med hela ansiktet.


Rabarberpaj och vaniljsås klar för leverans.
Vi fick tummen loss att som lovat sedan några veckor tillbaka slänga ihop en rabarberpaj till pågarrna på Skogsvägen.
Den blev inte alls dum!


Vår fina röda racer-cykel är den bästa investeringen på länge!
Den har använts mycket i helgen och det går faktiskt bättre och bättre för varje gång som vi rullar iväg längs gatorna.
Majken gråter inte alls lika mycket längre (inte ens när det blåser på henne) och mellan varven kan hon till och med skratta till eller hojta när hon ser något som är intressant.
Däremot ska hon tvunget sitta och sparka mig i ryggen hela tiden för hon har fått för sig att min sadel är hennes fotstöd.
Men det ger sig nog med tiden det också.

Vi har såklart hittat på mycket mycket mer i det fina vädret i helgen men det va vid dessa tillfällen som kameran fanns med.
Dessutom skulle det bli en hel novell om jag skulle skriva om alla våra upptåg så det får räcka såhär.
Tror iallafall att vi förmedlat det viktigaste och det är ju att vi haft en grymt bra helg jag och min Trollunge!
Hennes leende är allt för mig, ler Majken så ler jag. Mår hon bra så mår jag bra!
Majken har haft många leende och verkar må bra så vad kan man då klaga på?




Kommentarer
Anonym

Kramisar till dig o härliga Majken:)

Hoppas du jobbar imorgon....



Carina

2011-07-10 @ 21:12:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0