Pearl Jam

Pearl Jam är ett amerikanst rockband bildat i Seattle USA i början på 1990-talet.
Namnet Pearl Jam är intimt förknippat med grungemusikens framväxt och kommersiella boom i Seattle i början av 1990-talet och de räknas som ett av de fyra stora banden i grungerörelsen tillsammans med Nirvana, Alice in Chains och Soundgarden.
Pearl Jam är ett av få band som var med och startade upp den alternativa rocken i början av 1990-talet som fortfarande är aktiva.

Många undrar var jag fått den tatuerade texten på min underarm ifrån.
Svaret är från Pearl Jam och en av deras bästa låtar "Black".
Det är en låt som jag lyssnat på i många många år och aldrig tröttnar jag på den. Fantastisk!


"I know someday you´ll have a beautiful life. I know you´ll be a star."




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0