Välkommen

Eftersom inte symaskinen ville fungera men jag fortfarande va pysselsugen så har jag spenderat kvällen med att göra en välkommen-skylt samtidigt som jag tittat på Let´s dance.

Har ända sedan julpyntet åkte ner i källaren saknat att ha något på ytterdörren. Min lilla tomte som bodde där hela december lämnade ett stort tomrum efter sig så nu har jag tillverkat en ersättare fram tills nästa gång pyntet åker fram.




Svårt o få bra bild men det ska iallafall föreställa mig och Majken. Hoppas att ni ser de otroligt detaljrika små figurerna som utan tvekan ser ut som Mamma och Barn Nordberg. Hahaha!

Färgvalet va hur enkelt som helst eftersom det va vad min lilla pyssel-låda hade att erbjuda, den börjar gapa ganska tomt.
Trots brist på material och porträtt-kunskap så är jag nöjd. Det är en "Helena-skylt" det vill säga en "Man-tager-vad-man-haver-skylt".

Hursomhelt så är ni Välkomna hem till oss! Nu även med en liten plingelingande skylt på dörren!



Kommentarer
Anonym

Hoppas du inte har mycket besök som kommer på nattetid;)tänkte på dina grannar om din dörrpingla låter mitt i natten.

Kommer ihåg när jag bodde på Olympia, då hade de kolonilotter precis utanför sovrumsfönstret. Någon hade satt upp flaskor med ett snöre som skulle skrämma bort fåglarna. Eftersom jag vaknar av minsta lilla vaknade jag mitt i natten av att de skramlade för att det blåste ute. Fick snabbt på mig morgonrocken och gick ut o klippte ner dom:)

Tur ingen såg mig. Mitt i natten, i morgonrock o med en sax i högsta hugg, hahaha....

Hur som helst, din lilla dörrdekoration är jättefin.....



Kramisar Carina

2011-01-22 @ 09:51:56
Karolin

Superfin dörr deloration... Självklart syns det tydligt att det är du och Majken på... Ingen som helst tvekan... Ha en bra helg!!!

2011-01-22 @ 10:22:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0