Symaskinshelvete!

Jag har spenderat flera dagar att mellan lek och bus med Majken hinna klippa till alla rutor till Majkens lapptäcke som jag ska sy.
När jag äntligen känner att jag har tillräckligt med rutor för att börja sy så ska den dumma dumma symaskinen krångla!
Först slits tråden av gång på gång efter bara några få stygn o sen när jag kommer på att byta till en tunnare nål, ja då trasslar sig tråden bara och maskinen stannar för det.
Hur många gånger ska man behöva trä om en maskin för att den ska fungera?
Efter mycket svordommar har jag gett upp för idag, nu får det bli soffan och Let´s dance istället.
Hoppas att min symaskin mirakulöst har lagat sig själv under natten så jag kan börja sy imorgon istället...



Kommentarer
Martina

Låter som trådspänningen på spolhuset behöver ses över. Kanske övertråden oxå?? Pussar

2011-01-21 @ 23:04:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0