Nyårsafton

Nytårsaftonsdag hade vi det lugnt, lekte med Majki, förberedde mat och va allmänt slappa.
Jag fick bli riktigt ompysslad och sminkad när Majken sov sin lilla nap. Hur skönt som helst!
Sen att jag vägrade ta på mig nåt annat än mysbyxor på hela dagen och kvällen är ju en annan sak, jag va förbannat snygg från halsen och upp o det va jag nöjd med.

Tanken va att vår nyårsafton skulle bli en lugn kväll fylld av film, mys och god mat.
Majken skulle sova och vi skulle äta, äta, äta och dricka gott, vid tolvslaget skulle vi skåla i bubbel och sen va det sängen som gällde. Iallafall i min värld.
Det blev inte alls så men det blev en himla trevlig kväll! Spontan som man är så drar man inte sig för att ringa folk och be dem komma förbi och umgås en stund.
Vi blev ett härligt gäng som satt i min soffa och snackade en massa skvaller och lyssnade på go musik.
Majken vaknade strax innan tolv och spenderade tolvslaget i sin morbrors famn och tittade fashinerat på raketerna.
Hon somnade om gott efter en välling och jag borde gjort detsamma.
Kan inte direkt påstå att man varit pigg idag efter få timmars sömn med det va verkligen värt det.

Tack allihopa för ett trevligt nyår!
/Helena





NYÅR!
Nyårsafton började lugnt och stilla, vilket var rätt skönt!
När Majken låg och vila fixa jag Helena inför kvällen. Det blev röda läppar och stort hår! Me LOVE! Helena är alltid lika lätt att fixa. Hon har så vackra drag denna kvinna!
För egen del kände jag mig helt slut, och det sluta med att jag sov en stund för att få energi.
När Helena och Majken kom och väckte mig, hade dom fixat iordning all mat! Vilken LYX!!! Så jag "la på ansiktet" och drog på mig myskläderna, för det var det som var vår dresscode! haha!

Men kvällen fick en oväntad men positiv vändning! Efter några telefon samtal med nära och kära dök det upp lite folk som jag inte träffat på EVIGHETER!
Kvällen blev fylld med massa skratt, några "trips down the memorylane", lyssnande på Larz-Kristerz låt om en Röd Traktor (HAHAHA), citerande av Sean Banan (Rooompahh) och fina GT för mig!

Sammanfattningsvis var det ett nyår helt efter Helena och Martina standard! Stontant och HUR kul som helst! Nästan glömt hur kul jag och Helena har när vi ses! Och det är en UNDERBAR bonus att Majken har kommit med i "vårt gäng"!

På nyårsdagen (idag) Börja med att fina Majken vakna 8.15 och jag hoppa upp och byta på henne. Sen blev jag sååå dålig! USCH! Helena och Majken var uppe och fixa och dona, mendans jag låg i sängen och tyckte OTROLIGT synd om mig själv! Helena pyssla om mig, så jag piggna till efter nån timme ;).

Under dagen var vi hemma hos Helena Moster och idag fick jag träffa MATILDA! (Pussar på dig Matilda)
Nu sitter jag och Helena på Hipp Hipp! SKRATTKRAMP!
I morgon åker jag hem...Vill inte!
KRAMAR Martina 


Jag och Majken på hennes första Nyårsafton!


Kommentarer
Matilda

puss på dig med:)

2011-01-02 @ 13:54:38
Aagnes

Vill du inte ha en pojke?

2011-09-05 @ 23:05:52
URL: http://tavelkonst.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0