Tyst i huset


Både Saphire och Majken sover gott, det har varit tyst i huset ikväll men inte lugnt.
Mamman i huset har stått i köket hela kvällen och förberett lite till lördagens julbord. Det har verkligen doftat ljuvligt här hemma, synd man inte får äta det förrän i övermorgon.
Klockan är snart elva och det sista är uttaget ur ugnen, nu ska det bara svalna också innan jag kan krypa till kojs jag med.


Härligt att Saphire tycker om Majken dubbelt upp eftersom Amemiya inte alls tycker om Majken och springer så fort hon ser henne.
Att sova hos Majken skulle Amemiya aldrig  få för sig hon väntar tålmodigt till jag lägger mig i min säng. Kommer Majken till mig under natten hoppas hon besviket ner och somnar om på soffan.
Inte lätt att vara gammelkatten som fortfarande inte helt vant sig vid ett litet barn här hemma.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0