Tvättstugan

Sveriges befolkning och tvättstugor....hur svårt ska det vara att "Lämna det som man vill finna det." och framförallt att inte sparka eller slå sönder maskinerna varje gång man tvättat sina kläder.
Nackdelen med tidsinställt lås och datoriserad tidsbokning är att du inte kommer åt dina kläder om du inte hämtar dem i tid.
Kommer du när din tvätt-tid är slut så är dörren låst och du kommer inte åt dina kläder.
Såklart håller man lite extra koll på klockan då när man har tvätt-tid. Eller?
Idag när jag skulle tvätta så va en av maskinerna utan display, den låg i tusen bitar bredvid. Torktumlaren hade en stor gul lapp fasttejpad på dörren. "SÖNDER"
Hurra! Då har jag en tvättmaskin kvar till min tvätt vilket innebär att jag kommer få tvättat hälften. Vad väljer man? Vad är mest akut?

Utan torktumlare får man använda det man finner mest lämpligt. Till exempel en hatthylla.
Nu är hela lägenheten fylld med fuktiga kläder, irriterad som få är jag på att det mer eller mindre alltid är klabb i tvättstugorna här.
Det positiva är väl att det doftar underbart i lägenheten, en fin blandning av sköljmedel och en nyutslagen hyacint som står på soffbordet och sprider julkänsla.


Kommentarer
Johanna

Ser att ni inte önskar er strumpor i julklapp i alla fall :D

2011-12-05 @ 19:40:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0