Julen

Julafton hos oss började redan halvsex när Majkis tyckte det va dags att vakna.
Martina och jag släpade oss ur sängen och kokte en stor kanna kaffe. Lite frukost i magen på det så va man nästan vaken.
Majken fick öppna några paket på morgonen och sen tog det nästan hela förmiddagen att göra sig redo för julfirande. Vi va som sagt himla trötta och drog benen efter oss ganska länge.
Väl påklädda med inbakade flätor i håret på både mig och Majken så traskade vi hem till min moster för ännu en mysig julafton ihop.
Dagen såg ut så som det brukar göra på våra julaftnar. Man äter så man nästan kräks, tittar på Kalle Anka, öppnar julklappar, sitter i soffan och snackar och bara har det bra.

Vi hade det jättemysigt men detta året gav vi upp och gick hem redan innan gröten. Jag va helt slut och huvudvärken började ge sig till känna, dessutom sa Majken att hon ville hem och dricka välling och sova.
Hur ofta ber en snart två-åring om att få somna?

Paketutdelningen blev lite förvirrande för Majken, det blev så mycket paket och leksaker på en gång så hon visste inte riktigt vad hon skulle göra eller vart hon skulle ta vägen.
Men hon blev jätteglad för varenda paket hon öppnade, innan hon hunnit smälta att hon fått en sak så va det dags att öppna nästa.
Lite förvirrad men glad.

Både jag och Majken passar på att tacka för alla julklappar. Vi är supernöjda båda två, både med presenter, sällskap och mat.


Julmys!


Fina flätor på Lillfian.


Försöker ta julkort på mamma och dotter...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0