Fjärde ljuset är tänt

Fjärde advent redan och snart är julafton här.
Vi har slarvat med våra adventsfikor detta året men idag va det dags att bjuda hem Familjen Andersson till oss så vi traskade iväg till affären och inhandlade allt vi behövde för att göra juliga cupcakes.
Jag använde mig av ett basreccept på muffins och sen improviserade jag ganska friskt.
Som vanligt när jag gör något höftas det och chansas hejvilt.
Lilla donnan somnade som en stock på väg hem från affären så jag drog upp vagnen i lägenheten och ställde henne på balkongen.
Kan säga att jag fick väcka sötnosen efter över två timmar, då hade jag bakat färdigt och röjt upp i lägenheten.
Hon va inte alls pigg på att vakna men jag kände väl inte att jag ville ha henne uppe till tio ikväll så det va bara att få liv i henne och börja leka en stund innan adventsgästerna kom.


Sover hur gott som helst ute i vagnen.


Pepparkakscupcakes med oboyfrosting och mintsnöflingor.


Citroncupcakes med rosa frosting och vita och silvriga sockerkulor.



Veckan som kommer är det fullt ös. Jag jobbar varje dag och ska hinna träffa en del folk innan jul, samtidigt kommer underbara saknade Martina på besök och vi ska hinna förbereda en del julmat som vi ska ha med oss på lördag.
Sen hoppas jag att jag ska hinna ta det liiite lugnt också och försöka njuta av julstämningen mellan allt som ska hinnas med.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0