Vardagsbestyr när de är som bäst

Jag möttes i dörröppningen här hemma efter jobb av en glad unge som kastade sig i famnen på mig samtidigt som hon sa "mamma" om och om igen!
Jag blir så glad, min trötthet blev som bortblåst, åtminstonde för stunden.
Vi kramades massor och munnen gick i ett på henne, antar att hon försökte berätta om sin dag med barnvakten?


Eftermiddagen spenderades hemma för att förbereda inför morgondagens gäster.
Min lilla hjälpreda gjorde mer än gärna äppelpaj ihop med mig sålänge hon fick smaka av äpplena.
Hon gnagade glatt i sig samtidigt som hon fashinerat tittade på mammans exelenta pajkunskaper!

Hon va en riktig hejjare på att torka diskbänken efteråt också.
"Tååka, tååka" säger hon och drar fram och tillbaka, fram och tillbaka med den blå trasan.


Målarpaus i köket!


Efter pausen körde vi igång igen, lite svårt att dammsuga när Majken tror att det är en häst som man kan sitta på.
Svårare  - ja.
Roligare - ja.

Vardagsbestyr när de e som bäst, tillsammans med Majken såklart!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0