Hallonyoghurtglass

Enkla, snabba och goda recept är min melodi.
Här kommer ett smaskens recept på hallonyoghurtglass!

Till 4 portioner behöver du ca:

* 8 dl frusna hallon
* 4 dl vaniljyoghurt
* 4 krm vaniljsocker
* 2 msk fruktsocker
* Bär att garnera med.

1. Lägg hallon och yoghurt i en matberedare, tillsätt vaniljsocker och fruktsocker.

2. Mixa och garnera med några hallon eller blåbär, servera genast.

Jag hoppade över fruktsockret och använde stavmixer istället för matberedare.
Tror aldrig att jag följer recepten till punkt och pricka. Det ska va "min touch" på det.
Jag valde att garnera med blåbär och riven vit choklad.
Mums!



Ett busenkelt recept som går att förändra i det oändliga.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0