Förvirrad

Tycker att jag fått otroligt lite post den senaste tiden, visst jag har skylten "Ingen reklam" på dörren men iallafall.
Har jag tur är där post två gånger i veckan. Då är det oftast räkningar eller den förbannat tråkiga tidningen från facket.
Har inte fått några nya a-kasse lappar men jag har tänkt att de kommer väl.
De kom idag men nu fattas jag för fyra veckor.
"Va fan ska jag behöva ringa till dem på telefontiden imorgon?"
Skulle sätta mig och betala räkningarna nu ikväll och inser att jag inte fått nån avi på hyran heller.
Hallå??
Vad är det med min post egentligen, varför kommer den inte fram? Är det nåt fuffens med min adress?
"Jaha, då får jag väl ringa Jefast också imorgon då..."
Räkningen från H&M och Ellos kom efter 7 veckor...7 veckor!!
Tycker alla företag brukar va så himla snabba med att dra in sina pengar men men...

Gissa vad Helena hittade i det otroligt organiserade köksskåpet med gamla papper, betalda räkningar och allmänt skräp?
Jo, hyresavin och fyra veckors saknade a-kasselappar.
Hur har jag tänkt när jag lagt dem där?
Nej just det jag har inte tänkt...förvirrad...

Samma visa hela dagen på jobb, jag glömmer saker i samma stund som jag tänker dem.
Jag glömmer hit och dit, lägger saker fel och är allmänt förvirrad.
Note to self: Sortera papperna direkt och lägg dem inte i köksskåpet i en salig röra. Skärpning Helena!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0