Vindsnurra

Jag är så sugen på att göra en sånhär lampa.

Den är gjord med hjälp av virkade dukar, en jätteballong och tapetklister.
Känner att det är ett lite väl stort projekt för tillfället. Dessutom har jag ingenting av det som skulle behövas för att tillverka den.
Men drömma och tänka kan man, när tiden är inne kommer en sån göras och sedan hänga antingen i Majkens rum eller i mitt vardagsrum.
Det ska vara en stor snygg glödlampa i och jag ska skaffa mig en textilsladd att hänga upp den i.
Fab!

Stillade mitt pyssel begär ett litet uns idag på Öppna förskolan, dock en mycket enklare form av pyssel än vad lampan är:

De hade färdiga vindsnurror i vitt textiltyg så jag målade snurran i olika blå nyanser med textilfärg.
Mycket simpelt men jag fick pysslat lite iallafall.
Den sitter på balkongen nu och snurrar så fint så, Majki gillar den massor!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0