Påskfest

Eftermiddagen har bjudit på påskfest på Öppna förskolan med äggmålning, saga, fika och såklart besök av påskharen.
Det var garanterat en väldigt söt påskhare, och snäll va hon också för hon delade glatt med sig av sina morötter och russin till alla barn. (Bra att det inte va godis som delades ut tycker jag.)
Mitt barn bara skrek och skulle absolut inte ha några russin eller morötter.


Hon tyckte att det va bra mycket roligare att springa runt på gräset och samla på sig en massa plastmuggar.


Det är ju bra att någon tycker det är superkul att plocka upp skräp eftersom det tragiskt nog alltid finns folk var man än är som tror att hela marken är en enda stor papperskorg.

Blev väldigt förvånad när jag hämtade Trollas på dagis idag, de hade också haft påskfest och de hade ätit smaskig påskbuffe till lunch. När vi skulle gå visade det sig att alla barn hade fått varsitt påskägg!
Det hade jag verkligen inte väntat mig, väldigt gulligt gjort.
Det va ett jättefint plåt-ägg med Nalle Puh och Heffaklumpen på och innuti fanns några små chokladbitar, alldeles lagom!

Imorgon firar vi lite påsk till på Öppna förskolan med påskfrukost.
Vi passar på där för vi kommer inte äta någon påskmat hemma så vi tyckte det kunde vara trevligt att fira lite på bortaplan istället.

Glad påsk!
Önskar Helena&Majken


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0