Påskaftonsmys

Vilken härlig dag vi haft, klockan har sprunigt iväg, solen har gassat och våra leenden har varit stora och många!
Vi började morgonen med att bjuda hem syrran och hennes barn på påskfrukost, eller egentligen va det vanlig frukost fast jag kokte ägg också. Men jag tyckte det lät bra att bjuda på påskfrukost.
Flera smörgåsar senare gick vi ut på gården och lekte. Så underbart att kunna gå ut utan jacka och bara njuta och busa!

Jag åkte kasebana med Vinnie och Majkis.


Moster Linda och Majkis satte sig längst ner och blev fotograferade så man skulle nästan kunna tro att de också hade åkt kasebana. ;)
Linda blev ju inte heller en tiondel så smutsig och sandig som jag som kände mig riktigt skitig efter nån timme på gården. Men kul va de!


Benjamin lånade Majkens sandleksaker med ett soligt leende.


Älskade underbara unge skrattade gott när hon fick låna Vinnies solbrillor, kanske ser världen roligare ut genom brillorna? Måste köpa!

Efter en mysig fartfylld förmiddag på gården va det dags att göra sig redo för Påskmys och mat hos Familjen Andersson.
Majken somnade gott i vagnen på vägen dit och vaknade en stund innan det va dags att måla påskägg. Perfekt timing.

Majken målar/äter/kladdar.


Våra färdigmålade ägg.

Eftermiddagen har precis som förmiddagen bara sprunigt iväg.
Vi har ätit gott, suttit i solen och haft det bra, druckit kaffe, letat påskägg och faktiskt bara njutit av dagen.
Det har varit highlife på Majken hela dagen och hon har sprungit omkring som en söt liten toka både inomhus och utomhus.
Hon har varit ett sånt härligt sommarsmutsigt barn idag med jord och gräsfläckar på kläder, lite sandigt snor som rinner ner mot överläppen och glimten i ögat under solhatten. Så underbart!

Majken tackar "påskharen" för fina presenter, det har utdelats nattlinne, kylskåpsmagneter att leka med, ett pratande gosedjur och lite choklad.
Tack!

Mitt lilla sommartroll säger godnatt och stänger dörren till sitt rum i sitt fina spöknattlinne som lyser i mörkret!
Det är lite långt nedtill men sitter bra annars så vi hoppas på en krympning på en cm eller två i tvätten. Men visst är hon söt i det?



Glad påsk!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0