Marknad och uppdatering

Uppdatering om sängen och sovningen va det ja....känns som att det är roligare att berätta om en solig dag på marknaden i Höganäs med Majkis.
Det gick verkligen inte bra alls och sängen sitter ihop igen. Den sattes ihop sent första kvällen efter mycket skrik och hysteri. Tyvärr.
Bara att inse att Trollas är lite för liten för öppen säng, jag får vackert rätta mig efter hennes sovtider inte tvärtom.
Men om vi inte hade provat hade vi inte vetat om det gick. Alla ideér är värda att testas!

Idag har det varit vårmarknad i Höganäs, höstmarknad och marknad i Jonstorp är mycket större, roligare och bättre men  ändå brukar det sluta med en heldag i byn även när det är vårmarknad.
Köpte inte så mycket men det är kul bara att gå runt och mysa, titta på folk och njuta av solskenet.
Majkis och jag fick varsitt par solbrillor annars blev det inte så mycket mer.
Det är samma "skit" som när man själv va liten men markanden är tradition. På något sätt ska man ändå gå och märkligt nog tycker jag att det är mysigt fast jag ofta säger att det är mest skit på marknaden.

Glad tjej i sina nya solbrillor!
Klart man är glad när man har tuffa brillor och precis fått en stor vetebulle av Neo!
Scarfsen runt huvudet gör ju nästan att hon ser lite gettogirl ut, tappar man sin solhatt får man se lite getto ut istället och det går bra det med!


Hugger in! Makalöst nog gick hela bullen ner!


Kommentarer
Helena Strid

Hej! Vi har oxå testat att ta bort ena sidan på spjälsängen men det fungerade inte här heller. Vårt lilla busfrö är så rörlig när hon sover så hon trillade ner på madrassen nedanför och efter tre försök ville hon inte alls. Då testade vi med madrass direkt på golvet (vi har en 120 säng som vi tidigare hade som gästsäng). Jag la mig vid sidan om och loppan somnade om direkt, efter en stund tassade jag ut och la mig i vår säng, men det tog max 1 minut så kom hon tassandes in till oss. Så mitt i natten skruvade jag ihop spjälsängen igen och alla kunde sova gott resten av natten. Det är väl bara att testa igen en annan gång.... Lycka till med Majken när det är dags för er att testa igen! Kramiz

2011-05-03 @ 08:38:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0