Pojkvän, Gläntan, Dino...

Har haft två dagar med bättre humör nu, det va på tiden!
Igår träffade vi Majkens pojkvän som varit utomlands i en hel månad, de kom hem med fina presenter och lillkillen hade lärt sig en massa nytt och vuxit massor precis som Majken.
Gulligt av honom att handla till sin flickvän tycker jag! Majken fick en jättefin body och ett gosedjur att ha i barnvagnen. Tack så mycket!

Majken och pojkvännen, har har nog saknat henne lika mycket som hon saknat honom. Han håller iallafall handen på hennes lår!

Kvällen bjöd på gott sällskap som gjorde mig väldigt gott! Det blev kortspel, och mer än en intressant diskussion.
Vi fastnade vid Mtv´s Wild boys och skrattade äcklades ganska bra åt deras dumheter. Klockan sprang iväg och när vi skulle sova alldeles för långt efter midnatt ja, då vaknar Majken! Typiskt!
Blöjbyte och lite gos gjorde susen så till slut somnade alla tre som stockar.


Idag lyckades jag "lura" med mina hjärtan till Gläntan.
Jag va inte särskilt positiv till att gå på öppen förskola i början men ju mer jag har gått dit desto roligare tycker både jag och Majken att det är.
Det är så fruktansvärt skönt att träffa andra mammor, tror att de bästa tipsen och råden har kommit därifrån.
Tesses olika skeptiska ansiktsuttryck under sångstunden va obetalbara! Jag kunde nästan läsa hennes tankar.
Jag är väl inget vidare glad i att hoppa runder jag heller men för det mesta tycker Majken att det är kul och vad gör man inte för sitt älskade barn?
Jag hoppas iallafall att de tyckte slutbetyget va okej så de följer med fler gånger.

Dagen avslutades med barnvagnspromenad med moster, riktigt skönt att sätta sig i soffan med en kopp te när man kom hem. Majken fick välling lekte lite och sen vägrade hon sova....hon vägrade i en timme....två timmar...Ja, hon somnade totalt utmattad strax efter tio så nu hoppas vi på en härlig sovmorgon?!

Ser inte jättebekvämt ut men hon sov så fridfullt så.
Det tog sin lilla tid ikväll men med denna synen kunde jag bara le, mitt lilla underbara troll!



Idag va Majkens moster förbi med denna underbara dinosaurie-gunghäst!
Hennes barn är för stora för denna nu så den får bo hos oss i vår lägenhet ett tag framöver.
Majken blev himla förtjust i Dino och hälsade fint på honom flera gånger under dagen.
Tack!!







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0