Måndagen

Nu är man på kändislistan!!
Jag lyckades vara med i säsongens första avsnitt av Ullared trots att jag gjorde allt för att undvika kameror när vi va där tidigare i sommar.
Majken va också med men va smart nog att ha ryggen mot kameran, smart tjej det där!
Hoppas iallafall att detta resulterar i något gott, som en massa glammiga galainbjudningar och förhandsvisningar av filmer och såna spännande jippo!

Idag har vi hängt med Tesse och Wilma och Mange, som vanligt "ska vi bara" och så går timmarna i en rasande fart.
Majken har varit ganska busig och bråkig idag hon lyckades kräka ner tre tröjor på raken. Hon som nästan aldrig kräks längre. Nu får vi verkligen användning av vår Vanish!
Såklart lyckades hon kräka ner Tesses favvofilt med, typiskt! Snart vågar vi inte umgås mer med dem sist, drog Majken sönder hennes silverkedja. Klart att hon inte gör det med mening men jag känner mig hur dum som helst när saker som folk tycker om förstörs.

Annars har hon jagat katter, katternas mat, vägguttag och en massa andra saker som hon inte bör ha i sin ägo.
Det är inte alls samma lugn längre sedan Majken lärde sig att ta sig fram själv. Självklart jättekul men samtidigt lite jobbigt för hennes gamla mamma som måste springa efter var femte minut.
Jobbigt för att hon inte riktigt förstår vad som är rätt och fel.
Fel är tillexempel att skrika varje gång kompisen Wilma somnat. Fel, fel fel!
Hur sjutton gör folk med tvillingar?? Väcker deras ungar varandra hela tiden eller?
Wilma får väl bråka tillbaka nån annan dag! ;)


Mys i den dysfuktionella familjen

Nu är det snart dags att sova så vi orkar med äventyr med mamma imorgon. Det ska bli riktigt kul, alldeles för länge sedan sist!
Majken somnade så gott så gott på bussen hem, nu ligger hon i sin säng fullt påklädd och ser ut som en ängel.
Har inte hjärta att dra av henne alla kläder nu, pyjamas eller tröja och byxor spelar väl ingen roll? Kläder som kläder.
Hon har varit så orolig den senaste tiden och min duktiga dotter som sov hela natten är ett minne blott.
De senaste dagarna har jag varit uppe minst fem gånger per natt för att trösta och sätta i nappen. Jag är fortfarande övertygad om att det är tänderna som spökar.
Hon har förmodligen ont, inte konstigt att hon är bråkig och grinig det är ju jag med när jag har ont!
Jag lider med henne.


Min älskade prinsessa!



Kommentarer
Tesse

Vi får väl helt enkelt plasta in Majken nästa gång, och tjepa för hennes mun, så hon inte kräker ;P

Wilma kommer ge igen, var så säker!!

2010-09-07 @ 06:47:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0