IKEA

Ikea med två små är ett äventyr vill jag lova.
Bara att få i sig 10 köttbullar med lingon och samtidigt underhålla två trötta flickor är en riktig utmaning.
Blev riktigt irriterad när en idiot går förbi oss när vi sitter och äter och tröstar omvartannat, idioten stannar till tittar på de skrikande barnet och skrattar lite fåningt innan hon fortsätter sin promenad genom Ikea.
Varför skrattar idioten??
Ibland undrar man vad det är för fel på folk...seriöst.


Nya Ikea är hur stort som helst!
Vi gick och gick och gick kändes det som, eller så va jag kanske trött?
Vid barnavdelningen stannade vi till och Prinsessan fick prova lite olika mössor, ganska skeptisk till alla tre men söt som tusan i dem! Redan här verkade vissa av oss ha tröttnat på affären...

Inte så shoppingsugna flickor i kundvagnen. Lillklumpen fick vara i sin bilbarnstol och Dunderklumpen har blivit stor nog att sitta uppe i barn-sitsen på kundvagnen! Hurra!
Skönt att ha dem i en vagn och inte två. Man har nog med saker o tänka på ändå så att en av oss har fria händer är skönt!
Det blev ingen lång runda, men det tog sin tid ändå eftersom det är så stort. Gick igenom allt och kom därifrån med lite småsaker, mest till Majken.

Nu har jag som så många andra också varit och kollat in Sveriges nyaste Ikea.
Samma samma skulle jag säga, fast på större yta.


Just det: Majkens stod själv utan stöd i förrgår! Inte typ en sekund utan snarare tjugo!
Stoltare mamma än mig kan man nog inte hitta! Fyfan vilken bra Pinsessa jag har!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0