Galge

Har ju inte varit särsklit mycket pysslande den senaste tiden. Har varken haft ork eller inspiration, dessutom har det varit betydligt mindre loppis och därmed också mindre fynd att pyssla med.
Denna dop-present fick igång mig igen!
Nu är pyssel-lusten tillbaka!

Köpte en barngalge i trä, trodde att den skulle vara träfärgad men när jag fick hem den va den vitmålad.
Det spelade ju mindre roll eftersom jag skulle måla på den men nu fick jag sandpappra upp ytan lite innan jag kunde börja måla.


Framsidan färdig efter många lager av målning.
Mycket pilligt och det blev en hel del svordomar innan jag tyckte att resultatet va godkänt.
Dop-barnets namn i mitten och födelsedatum och dopdatum på sidorna.


Baksidan va lite mindre pillig att göra.
Svart med döskallar vars ögon är små hjärtan.

Självklart fanns det ett plagg på galgen när den gavs bort i present!

Många reagerade på lilltjejens dopklänning vars snören va rosa med små söta döskallar på och tyckte att det inte passade sig. Men för en familj som älskar döskallar så är det helt rätt!
Därför va det inte heller svårt för mig att välja vad som skulle målas på galgen sen får folk faktiskt tycka vad de vill.

Med detta projektet överraskade jag även mig själv vad gäller att måla på fri hand. Texten och typsnittet som är noggrannt utvalt är jag extra nöjd med.


Kommentarer
Anonym

Den blev jättefin o passade verkligen till övriga saker som finns i barndomshemmet....

Folk kan ju skita i vad andra vill ha o tycker om. Wilma gillade den ju skarpt :)



Kramisar Canina

2010-09-20 @ 20:40:32
Linnea

Hej! Har länge letat efter såna vita galgar, så tänkte fråga vart du fick tag i den? Svara gärna till [email protected]



Mvh Linnea

2011-08-25 @ 15:30:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0