Blå hallen

I går va det loppis i blå hallen.
Inte alls lika mycket bord med barngrejer som sist men vi fyndade finfina saker iallafall!

Det blev lite nya kläder såklart.
Vit munkjacka, pirat-tshirt, baggyjeans och två par strumpbyxor.
Den vita munkjackan är perfekt nu när det är svalare ute, dessutom hade den en avtagbar luva vilket gjorde mig ännu mer nöjd.
Jättefräscht allting, det enda som ser använt ut är jeansen.

Äntligen fick jag tag i en lära-gå-vagn till Majken också! Den skulle kosta 100:- men jag lyckades få den för en tjuga, vet inte riktigt hur det gick till men jag hoppade av lycka och gav snälla farbrorn två guldpengar illa kvickt!
Sista fyndet på loppisen blev den supersöta mjuka boken "Giraffen Affe" kunde verkligen inte motstå den vi sprang rakt på den när vi kom dit. Den fångade min blick direkt och jag va bara tvungen att köpa den trots att vi har ganska gott om böcker hemma numer.

Pirattröja: 10:-
Munktröja: 10:-
Jeans 20:-
Strumpbyxor 10:- per par
Lära-gå-vagn 20:-
Bok: 3:-

Så för totalt 83:- fick jag allt detta till min lilla prinsessa!
Det kallar jag en bra loppisrunda det!


Dessa två leksaker har jag köpt tidigare i sommar på Gula Boden.
Grodan behövde bara ett nytt batteri och nu spelar den massor av olika melodier och kvackar så vackert.
Alienskallran föll jag för direkt jag såg den och Majken störtgillade den också. (speciellt baksidan på den eftersom där är en spegel)
10:- styck betalade vi och ännu en gång gick vi hemmåt med stora leenden.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0