Minus blir plus

Minus: Jag har vunnit liite för många dvd-filmer på tradera för min ekonomis bästa.
Plus: Jag har anledning att krypa upp i soffan under en filt med Majken och kolla massor med film!

Minus: Det fanns ingen tvättid idag heller!
Plus: Det gav mig tid över att göra andra vettiga (och ovettiga) saker istället.

Minus: Min dotters humör för tillfället är som en väldigt ostabil begochdalbana.
Plus: Jag vet iallafall varför, tänderna bekymmrar fortfarande. Det ger oss massor av tillfällen att kramas och gosa och klappas på kinden!

Minus: Det är kaaaallt ute!
Plus: Välkommen säger jag till gosiga varma sjalar, halsdukar, vantar, mössor. I´ve missed you!

Minus: Min dammsugare suger inte.
Plus: Jag slipper dammsuga?!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0