Fullspäckat

Det har varit två intensiva dagar.
Igår va jag på Ullared med Tesse och Iréne medans Majken spenderade dagen med sin mormor.
Det va sjukt mycket folk och huvudvärken va ett faktum när dagen led mot sitt slut.
Jag kom hem med alla julklappar utom en och va nöjd med dagens köp. (Dessutom höll jag min budget!!)
Det enda som irriterade mig va att jag inte hittade någon vinterjacka jag gillade till Majken. Hennes fleecejacka börjar kännas lite väl tunn så det är verkligen dags att hitta en nu.
När jag kom hem fick mamma en liten Ullareds-gåva som tack för barnpassningen och jag fick gosa lite med mitt troll innan hon somnade gott i min famn. Det va en bra dag.
Jag bevisade även för mig själv att jag inte går under om jag inte får vara med Majken, inte ens efter 12 timmar!

Idag va vi uppe tidigt, tack och lov hade det varit en bra natt. Majken har hostat en himla massa men har bara vaknat en gång. Tack för det, du måste ha vetat att din mamma va himskans trött!
Klockan 9.00 började vår dag med besök på vårdcentralen, Majken lekte med fingerdockor och jag pratade. Hon va hur duktig som helst och efter en stund va hon inte ens blyg utan satt och jollrade och lekte så fint så.
Klockan 10.00 bjöds det på mamma-fika hemma hos Majkens pojkvän Stefan.
Det finns inget bättre än att sitta och prata med andra mammor samtidigt som man hinkar i sig så mycket kaffe man bara kan. Även här höll Sessan humöret uppe.

Efteråt gick vi på en lång promenad så att Majken fick sova en sväng i vagnen innan det va dags för bvc-besök.
Vågen som numer inte alls oroar mig stannade på 8800gram. Min fina tjej är 69 cm lång och alldeles lagom på alla sätt och vis!
Hon lekte fint och jag fick prata massor med sköterskan. Den bästa sköterskan som finns!
Jag kände mig så nöjd och glad efter besöket, hon är fantastisk. Hon bryr sig och lyssnar, man känner sig inte som en patient av många utan som en speciell människa som faktiskt blir sedd och hörd.
Jag älskar vår nya sköterska! Jag fick svar på alla mina frågor och va lugnare än på länge när vi lämnade bvc för att forsätta vår fullspäckade dag.
Vi gick hem till min moster, det visade sig att det va ganska tomt på folk där men det kändes inte lönt att gå hem innan nästa punkt på dagordningen så vi lade oss i soffan ihop och kollade på Topmodel och slumrade en sväng.
Längesedan vi somnade ihop det har jag saknat.

Klockan 17.00 befann vi oss på Gläntan för en sista träff med gruppen som vi haft babymassage tillsammans med.
Vi lagade mat, käkade gott och pratade. (Och drack kaffe såklart!)
Klockan 20.00 gick vi hem...vi va hemma 20.30, alltså har vi varit på äventyr i 12 (!) timmar.
Det va lite oturligt att alla dessa grejjer hopade sig på samma dag men det har gått hur bra som helst.
Majken har varit en liten hjältinna som har hållit humöret uppe. Min fina fina ängel.

Nu är klockan snart 22.00 och har har precis landat i soffan. Soffan är extra skön idag...
Imorgon har vi inga planer alls. Möjligtvis att diska och dammsuga.
Vi ska göra precis vad vi orkar, och mysa. Vi ska mysa massor!




Kommentarer
Anonym

Härligt att du haft två fullspäckade men härliga dagar......



Kramisar Carina

2010-11-04 @ 21:42:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0