Ett år

Idag är det exakt ett år sedan jag flyttade från Stockholm. Stockholm som va mitt hem i fem år.
Jag kommer ihåg hur jobbigt det va på tåget "hem", den sista packningen, tjocke magen och katten följde med och det va riktigt tungt och betydligt mer än tänkt.
Kommer ihåg att jag till och med grät när jag skulle byta tåg i Hässleholm för att jag inte visste hur jag skulle få upp allt på nästa tåg.
Totalt slutkörd!
Mamma hämtade mig i Helsingborg och körde mig hem till min moster där jag fick bo en vecka i väntan på lägenhetsnycklarna till min egna lägenhet.
Min, min, min, bara min. Inte i andra hand utan MITT förstahandkontrakt.

När jag väl fick nycklarna va det blandad glädje och sorg. Jag hade inte sett lägenheten själv innan men nu stod det klart: Den va i riktigt bedrövligt skick...
Jag visste att jag skulle få den renoverad men när?
Jag hade tur och lägenheten blev renoverad ett par veckor innan Majken anlände. Jag kommer ihåg tidiga morgnar när den lilla norrländska målaren kom med ett leende på läpparna och en kaffetermos i handen. Han va alltid så glad och trevlig.
Vi hälsar på varandra än idag när vi ser varandra.

Året har gått otroligt fort, jag känner mig hemma här igen och jag har fått någerlunda ordning i lägenheten. Kanske inte exakt som jag önskar men det tar tid och det får det lov att göra.



Flytt i vecka 27 gör jag aldrig om. Sista kortet från gamla lägenheten i Sthlm.


Kommentarer
Anonym

Hoppas du trivs bra i gamla Höganäs..... och inte saknar Storstaden allt för mycket:)



Kramisar Carina

2010-11-10 @ 22:19:30
Tesse

Thank you God för att du flyttade hit igen!

2010-11-11 @ 10:02:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0