Babuschka

I somras, eller ja...när det fortfarande va varmt och ljust ute så blev det en hel del mer loppisrundor än vad det blir nu i vinterkylan.
Då hittade jag helt trä-rena "ägg" på Röda korset.
Jag visste direkt när jag såg dem att jag ville göra min egen version av den klassiska ryska dockan eller babuschadockan.
Eftersom det fanns ytterligare fyra ägg i det största så va pysslet givet.

I augusti månad började jag skissa på mina trä-ägg. De började lika dockor istället.


Sen har prosessen går väldigt långsamt.
Att hitta tid, ork, inspiration och lust till att måla dessa dockor har tagit en himla tid.
Idag är de målade och pryder min hylla i vardagsrummet men de är fortfarande inte färdiga.
De saknar de sista detaljerna och färg i ansiktet, i övrigt är jag ganska nöjd.



Någon vacker dag kanske de blir helt färdiga.
Tyvärr känner jag ingen större inspiration till pyssel överhuvudtaget just nu.
Detta inlägget är kanske en lite spark i baken till mig själv, jag älskar ju att sitta och pyssla, klippa, klistra och ha mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0