Pysselfabriken åter i bruk

Har återfått lite av min pyssel-lust och idag när Majken slumrade åstadkom jag detta:

Har gjort en "klätterställning" (vad sjutton heter det?) till mina murgrönor i köket.


Började med att göra två cirklar av tjockare ståltråd.


Sen band jag ihop dem med tunnare ståltråd och satte fast en liten stenkula som dekoration.


Såhär blev det! Ser säkert bättre ut när murgrönan vuxit lite mer den är ganska klen nu.


Sen fick jag för mig att ännu en gång använda en bit ur mina älskade tapet-provsböcker som jag tiggt till mig i färgaffären.
Har funderat ett tag på att göra något åt mitt fruktansvärt tråkiga brevinkast som är rostfritt och hemskt fult.
Hade en plan på att hitta en snygg korg och sätta precis nedanför brevinkastet så posten samlas där istället för på golvet men jag hittar ingen som passar.
Så tills jag hittar en passande korg har jag piffat upp inkastet med lite.


Använde en grålila tapetbit med blom-mönster som jag satte fast med häftmassa och sen skar jag runt med en vass hobbykniv.

Lätt sätt att matcha resten av hallen och göra det lite roligare. Dessutom är det ju lätt att byta ut eller ta bort eftersom det bara är häftmassa som gör att tapeten sitter på plats.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0